مقالات آرشیو خبر ها
بررسی غفلت بزرگ دیگری از یوونتوس

بررسی غفلت بزرگ دیگری از یوونتوس

چیرو ایموبیله در یوونتوس کشف فرارا بود. فرار وقتی تو پایه‌ها کار می‌کرد یه رده ایموبیله رو آورد بالاتر و با وجود این که با افراد بزرگتر از خودش کار می‌کرد، اما باز بهترین لیگ بود.

 

شروع هم‌همه‌ها و سروصداها پیرامون چیرو ایموبیله هم از اونجا بود. سروصداهایی که اصلا هم کم نبود.

 

ایموبیله رده به رده بالاتر میومد و مثل یک ولیعهد بهش نگاه و باهاش برخورد میشد. تردیدی وجود نداشت که دوران بعد از دل‌پیرو در یوونتوس، دوران چیرو ایموبیله است. علاوه بر عملکرد خوبش، وضعیت نه چندان خوب تیم اصلی هم باعث میشد محبوبیت ایموبیله از خیلی از بازیکن‌های تیم اصلی بیشتر باشه.

 

شاهزاده‌ی‌ جوان قد کشید و بزرگ و بزرگتر شد تا موعد حضور در جمع بزرگان فرا رسید. رانیری چند بار با تیم بزرگسالان تمرینش داد و در آخر با یک سرآغاز آیکونیک، به جای شاه شاهان دل پیرو به زمین اومد و اولین پاش رو در سری آ به توپ زد و تا آخر فصل چند بار دیگه هم بهش دقایقی بازی رسید.

 

بازی‌هاش قابل توجه نیستن به جز 22 دقیقه بازی جلوی بوردو در لیگ قهرمانان ولی گذشت و گذشت تا اینکه تصمیم بر این شد که مثل مارکیزیو یک فصل قرضی بره بازی کنه.

 

در قرض اول موفق نبود و یک فصلش در سری ب تباه شد. این بار یوونتوس به پسکارا قرضش داد و اونجا در کنار اینسینیه و وراتی ترکوندن و قهرمان سری ب شدن. ایموبیله بهترین بازیکن و آقای گل فصل سری ب شد. سال بعد به یه تیم سری آ یی یعنی جنوا قرضش دادن و یک فصل در جنوا بود.

 

در ابتدای فصل بعد (سال 2013) آنتونیو کونته نخواستش و یوونتوس که از قهرمانی‌های کونته راضی بود، کلا هایپ دوران پریماورای ایموبیله رو فراموش کرد و با 2٫7 میلیون یورو نصف مالکیتش رو به تورینو فروخت و ایموبیله رو راهی تورینو کرد. ایموبیله تو تورینو 22 گل زد و آقای گل لیگ شد.

 

 

آقای گلی ایموبیله باعث شد یوونتوس بره دنبال برگردوندنش اما کایرو زیر بار نرفت و گفت یک فصل دیگه باید نگهش دارم بعدا بهتون پسش میدم. از اونجایی که نصف ایموبیله مال تورینو بود و تیم قبلیش هم تورینو بود حق قانونی با تورینو بود.

 

یووه نصف مالکیت خودش رو با 8/5 میلیون به دورتموند فروخت و فروش به خارج از ایتالیا، تورینو رو مجبور کرد با 8/5 میلیون، اون‌ها هم نصف دیگه‌ی‌ ایموبیله رو به دورتموند بدن و این پایان رسمی داستان 8 ساله‌ی یوونتوس با کسی بود که قرار بود نماد بعدی یوونتوس باشه.

 

خیلی‌ها ساده از کنار اسم ایموبیله میگذرن ولی حقیقت تلخ اینه که یوونتوس با یک غفلت احمقانه، یک آیکون رو از دست داد. ایموبیله تا الان 3 بار آقای گل سری آ شده. به تعدادی که کل مهاجمین یووه از پلاتینی به اینور روی هم بردن. ترزگه 2001، 2007 دل پیرو، پارسال رونالدو.

 

ایموبیله کفش طلای اروپا رو برده، که یووه کلا چنین چیزی نداره. در 5 سال اخیر ایموبیله فقط از مسی، رونالدو و لواندوفسکی کمتر گل زده.

 

ایموبیله 197 گل و پاس گل در 260 بازی سری آ داره. اگه ایموبیله (که از آکادمی اومده) اینها رو با لباس یووه انجام داده بود، الان اسطوره قلمداد نمیشد؟

 

بحث‌هایی هست که انجام دادن این کارها در لاتزیو ساده‌تر از یوونتوسه و من با این مخالفتی ندارم اما این دلیل نمیشه که بگیم لزوما نمی‌تونست در یوونتوس چنین درخششی داشته باشه. حداقل حداقل این بود که یوونتوس لااقل یک فصل بهش شانس بده، امتحانش بکنه بعد این قدر راحت از خیرش بگذره.


این مطلب صرفا تحلیل نویسنده ی خبر می باشد و دیدگاه رسمی یوونتوس دات ای ار نمی باشد


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سعید سعیدی
سعید سعیدی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: